Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sprytna pułapka zastawiona na klientów mBanku. Nie dajcie się skusić na łatwe pieniądze

Cyberprzestępcy wyłudzają dane użytkowników rachunków kusząc zwrotem pieniędzy wydanych na zakupy

mBank ostrzega swoich klientów przed nową pułapką zastawioną na nich przez cyberprzestępców. Atak złożony jest z kilku etapów. W pierwszym rozsyłany jest do przypadkowych osób masowy spam wraz z załącznikiem, w którym znajduje się wirus. Jako nadawca wiadomości występuje zazwyczaj biuro handlowe lub kancelaria notarialna. Jeżeli świadomie lub przez przypadek otworzycie załącznik, później podczas logowania na konto w mBanku przestępcy przejmą Wasz login i hasło.

Przeczytajcie także: Nowe oszustwo przed świętami. Ostrzega resort finansów

Następnie zobaczycie komunikat o oczekiwaniu na zalogowanie. Jak piszą specjaliści z mBanku, w tym czasie przestępcy sami logują się na Wasz rachunek i tworzą nowego odbiorcę zdefiniowanego z kontem, które znajduje się pod ich kontrolą. Później generują komunikat, jakoby mBank chciał Was zapisać do bezpłatnego programu moneyback, w ramach którego zwróci Wam 300 zł. Zapisanie się do programu należy potwierdzić hasłem jednorazowym. Podając je autoryzujecie utworzenie nowego odbiorcy zaufanego a przestępcy już bez Waszej wiedzy mogą wyprowadzić z rachunku pieniądze.

Przeczytajcie także: Czas zapomnieć o hasłach jednorazowych

To dość prosta próba kradzieży, ale na tyle perfidna, że część klientów może się dać oszukać. Prawdopodobnie też w sieci krążą mejle z wirusem atakującym klientów także innych banków. Natomiast mBank podkreśla w swoim komunikacie, że nigdy nie wymaga wprowadzania haseł jednorazowych w trakcie logowania do serwisu transakcyjnego w celu potwierdzenia aktywacji usług lub transakcji finansowych. I zachęca – za każdym razem gdy macie jakieś wątpliwości podczas korzystania z jego usług przez komputer lub aplikację mobilną, przerwijcie proces i skontaktujcie się z bankiem za pośrednictwem call center.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies