Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie tylko banki chcą wykorzystać wideoweryfikację. Podobną technologię wkrótce zastosuje SkyCash

Nowe rozwiązanie ma ułatwić operatorowi sprzedaż produktów finansowych

Wideoweryfikacja to ostatnio bardzo modne słowo w branży finansowej między innymi za sprawą Aliora i Inbanku. Obie instytucje ścigają się o miano tego, która jako pierwsza wprowadzi tę technologię na polski rynek. Tymczasem potwierdzanie tożsamości na odległość za pomocą połączenia wideo może przydać się nie tylko bankom.

Przeczytajcie także: Getin poprawił płatności HCE

Jak mi się udało ustalić, nad wdrożeniem podobnej technologii pracuje operator aplikacji mobilnej SkyCash. Niedługo ma się w niej pojawić funkcja umożliwiająca sfotografowanie dokumentu tożsamości, na przykład dowodu osobistego. Specjalny system sprawdzi, czy dokument jest autentyczny oraz porówna umieszczone na nim zdjęcie z selfie wykonanym przez użytkownika smartfona.

W warszawskiej centrali SkyCash potwierdzono, że spółka pracuje nad takim rozwiązaniem. Nie zdradzono jednak, do czego będzie jej to potrzebne. Z moich informacji wynika, że ten sposób potwierdzenia tożsamości zostanie wykorzystywany w procesie udzielania mikropożyczek i kredytów. Weryfikacja tożsamości online pozwala skrócić proces zdalnej sprzedaży usług i zaoszczędzić sporo pieniędzy, choćby na usługach firm kurierskich dostarczających klientom umowy do podpisu.

Przeczytajcie także: Banki przekonały się do biometrii na Androidzie

Natomiast o wideoweryfikacji, oprócz Aliora i Inbanku, myśli kilka innych instytucji, m.in. mBank i BZ WBK. Ten drugi deklaruje, że pilota uruchomi już w czerwcu a wdrożenie komercyjne – w sierpniu lub wrześniu. BZ WBK chce wykorzystywać nowe narzędzie potwierdzania tożsamości do sprzedaży produktów finansowych nie tylko dla klientów indywidualnych, ale i dla mikrofirm, czyli osób prowadzących działalność gospodarczą.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies