Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To się nazywa szybka reakcja na uwagi klientów. W aplikacji Koleo już można płacić kartami

W kilka dni po debiucie operator aplikacji zdecydował się aktualizować oprogramowanie, dodając do niego nową, pożądaną przez użytkowników formę płatności

Nie dalej jak we wtorek pisałem o aplikacji Koleo, która dopiero co znalazła się w markecie Google Play. Apka służy do sprawdzania rozkładu jazdy pociągów w całym kraju oraz kupowania na nie biletów. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj. Teraz wspomnę tylko, że o ile największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość opłacania w trakcie jednej transakcji przejazdów przesiadkowych pociągami różnych firm, o tyle wadami są wciąż mała liczba obsługiwanych przewoźników oraz zastosowane źródło pieniądza. Aplikacja oferowała możliwość płatności za bilety wyłącznie wirtualną portmonetką, którą można zasilać tylko tradycyjnym przelewem.

Przeczytajcie także: Za fryzjera zapłacicie jak za przejazd Uberem

Jednak ta druga wada została już usunięta. Wczoraj operator aplikacji udostępnił aktualizację, która wyposaża apkę w nową funkcję – możliwość dokonania płatności z rachunku karty bankowej. Należałoby docenić tak szybką reakcję firmy, nie tyle na krytykę w serwisie Cashless ile na sugestie klientów. Od razu po debiucie aplikacji w Google Play pojawiło się wiele głosów użytkowników zawiedzionych brakiem innych form płatności niż zwykły przelew. Jak widzicie na poniższym zrzucie korzystając z Koleo już możecie zapłacić kartą.



Niestety podejrzewam, że wielu sympatyków Koleo po próbie płatności z rachunku karty będzie ponownie zawiedzionych. Tym razem z powodu tego, jak ten proces wygląda. Operator skorzystał z rozwiązania dostarczonego przez firmę Przelewy24 i przeznaczonego dla sklepów internetowych. Oznacza to, że użytkownik aplikacji po wybraniu opcji płatności kartą zostaje przekierowany do odpowiedniej formatki na stronie internetowej. Tam musi wprowadzić wszystkie dane karty wraz z kodem autoryzacyjnym i zaakceptować transakcję. Jak się domyślacie, formatka nie jest zoptymalizowana pod urządzenie mobilne, więc proces charakteryzuje się słabą wygodą korzystania.

Przeczytajcie także: Płatności przez selfie ruszają w Europie

Domyślam się, że wybór takiego a nie innego sposobu zaimplementowania kart do aplikacji wynikał z chęci jak najszybszego wyjścia naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i na wdrożenie lepszego procesu zabrakło czasu. To pewnie należałoby pochwalić pod warunkiem, że Koleo nie dojdzie do wniosku, że już jest po sprawie i tak ją zostawi. Przelewy24 mają wyśmienite rozwiązanie umożliwiające płatności w aplikacjach z rachunku karty tzw. jednym kliknięciem. Rozwiązanie to wykorzystuje tokeny i już działa w kilku apkach, np. w CallPay czy moBiLET. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies