Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tak rośnie sprzedaż przez aplikacje mobilne. Niepublikowane dane z BZ WBK

W niektórych kategoriach produktów aplikacja odpowiada już za niemal jedną piątą całości sprzedaży banku przez kanały elektroniczne

BZ WBK należy do tych banków, które dość chętnie pokazują różnego rodzaju statystyki, także te dotyczące bankowości mobilnej. Jako jeden z nielicznych publikuje np. regularnie liczbę transakcji dokonywanych przez użytkowników jego aplikacji, o czym często piszę na łamach Cashless. Ale danych, o których piszę dzisiaj, możecie jeszcze nie znać.

Przeczytajcie także: enveloBank ma wystartować we wrześniu

Statystyki te znalazły się w prezentacji Tomasza Niewiedziała, dyrektora obszaru bankowości multikanałowej w BZ WBK i zostały przedstawione podczas konferencji Poland Payments Summit, która w ubiegłym tygodniu odbyła się w Warszawie. Serwis Cashless objął ją patronatem medialnym.

Niewiedział pokazał m.in. jaki udział w elektronicznej sprzedaży poszczególnych produktów finansowych ma aplikacja mobilna. Okazuje się, że w I kw. 2016 r. za jej pomocą klienci wykonali już 12 proc. przelewów ekspresowych, zaciągnęli 17 proc. kredytów gotówkowych i założyli 19 proc. lokat terminowych. Mniej, bo tylko 7 proc. doładowań telefonów odbyło się z poziomu appki.

Przeczytajcie także: BGŻ BNP Paribas zaoferuje superwalleta

Jak widzicie, aplikacja mobilna stała się już nie tylko wygodnym sposobem dostępu do salda dla właścicieli rachunków a dla banków sposobem na budowanie lepszych relacji z klientami. Aplikacja jest już ważnym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Wydaje mi się, że jeszcze rok, dwa lata nikt nie miał pewności, że będzie to tak ważny kanał sprzedaży produktów bankowych.

Natomiast BZ WBK pokazał także liczbę płatności mobilnych wykonywanych przez jego klientów oraz jej wzrost na przestrzeni ostatnich kwartałów. I tak w II kw. ubiegłego roku klienci banku wykonali ich 102 tys., w III kw. – 127 tys. a w IV kw. już 256 tys. Tak szybki wzrost w ostatnim okresie roku ubiegłego można zapewne tłumaczyć udostępnieniem przez bank technologii HCE. Potwierdzać to mogą dane za okres od stycznia do marca bieżącego roku, gdy wzrost nie był już tak spektakularny – transakcji było 282 tys. Oprócz HCE BZ WBK oferuje transakcje Blikiem oraz płatności zdalne, m.in. za parkowanie i bilety komunikacji miejskiej.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies