Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alerty SMS-owe w bankowości trafią do lamusa. Zastąpią je wiadomości push

Kolejnym bankiem, które wprowadzi je do aplikacji, będzie Millennium

Z informacji przekazanych przez Ricardo Camposa, szefa bankowości elektronicznej w tym banku, wynika, że już po kwietniowej aktualizacji aplikacji mobilnej Millennium użytkownicy znajdą w niej możliwość otrzymywania alertów o transakcjach za pośrednictwem komunikatów push. To wiadomości przypominające SMS-y, tylko że generowane przez aplikację zainstalowaną na smartfonie.

Przeczytajcie także: Obyście nie musieli korzystać z tej funkcji aplikacji BPH

Wiadomości push z punktu widzenia banku mają jedną podstawową zaletę: nie generują kosztów tak jak SMS-y. Dzięki temu bank może pozwolić sobie na wysyłanie tą drogą dużej liczby informacji wskazanych przez klienta, np. o każdej transakcji księgowanej na rachunku. To bardzo przydatna usługa, lubiana przez klientów banków, w których została już udostępniona. Użytkownik aplikacji oczekujący na przelew np. z wynagrodzeniem nie musi co chwilę otwierać apki i sprawdzać czy już pieniądze przyszły – ta sama go o tym powiadamia.

Do tego alerty push informujące o transakcjach zwiększają bezpieczeństwo korzystania z usług bankowych. W przypadku przeprowadzenia oszukańczych płatności kartami czy też innych nieautoryzowanych operacji na rachunku ważne jest, by jak najszybciej te transakcje dostrzec i poinformować o nich bank. Sprawnie działające alerty push mogą więc do minimum skrócić czas reakcji na kradzież pieniędzy z konta.

Przeczytajcie także: Siostra Providenta też będzie miała aplikację mobilną

Wydaje mi się więc, że w niedalekiej przyszłości SMS-y w kontakcie między bankiem a jego klientem odejdą do przeszłości. Nie tylko w zakresie alertów transakcyjnych. Kilka dni temu pisałem Wam o innym pomyśle Millennium, który biometrią linii papilarnych chce zastąpić SMS-y z hasłami jednorazowymi do potwierdzania transakcji kartą.

Natomiast z alertów push w aplikacji bankowej mogą już korzystać klienci kilku instytucji. Stosowane są jednak różne rozwiązania w tym zakresie. Np. w mBanku wiadomości o transakcjach są generowane przez aplikację raz na godzinę. Taka opcja nie do końca mi odpowiada – w razie cyberataku na moje konto dowiem się o tym po kilkudziesięciu minutach a wówczas na reakcję może być za późno. O wiele lepiej działa to w ING Banku Śląskim. Alert przychodzi niemal natychmiast po wykonaniu transakcji.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies