Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z banku w telefonie korzystacie niemal tak często jak z "fejsa". Ciekawe badanie MasterCarda

Korzystanie z bankowości mobilnej jest jedną z trzech najpopularniejszych czynności wykonywanych na smartfonie

Z badania przeprowadzonego na zlecenie MasterCarda przez dom badawczy Maison&Partners na reprezentatywnej próbie internatutów w Polsce wynika, że aż 62 proc. z nich deklaruje, iż na co dzień loguje się do banku z komórki. Badani częściej korzystają jedynie z mobilnych wersji portali społecznościowych (71 proc.) oraz serwisów informacyjnych (68 proc.).

Ponadto eksperci zbadali postawy internautów wobec nowych form płatności i wyodrębnili cztery. Najliczniejszą grupę badanych, bo 35 proc., stanowią "aktywni kartowicze". To osoby aktywne i często zamożniejsze niż pozostali badani. Czują się bezpiecznie w sieci, być może dlatego częściej robią zakupy online, chętniej też płacą za nie kartą.

Przeczytajcie także: Ruszyła nowa kampania reklamowa "Płać kartą i wypłacaj"

Drugą grupę stanowią "aspirujący zakupowicze". To jedna piąta badanych. Są to przeważnie osoby młode i jeszcze o niewielkich dochodach, które chcą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Chętnie z nich korzystają i posiadają dużo gadżetów. Jednocześnie jednak lubią mieć przy sobie gotówkę. Kolejna grupa to "racjonalni pragmatycy", których również jest ok. 20 proc. Ci nie lubią eksperymentować i korzystają tylko ze sprawdzonych metod płatności jak np. karty, ale z płatności mobilnych już nie. Najmniej przekonani do bezgotówkowych płatności są "zagubieni gotówkowicze", których jest 24 proc. Rzadko robią zakupy online, a jeśli już, to preferują płatność za pobraniem i mają ograniczone zaufanie do nowych rozwiązań.

Sondaż pokazuje także, że osoby korzystające z internetu przekonały się w większości do płatności bezgotówkowych i uważają je za bezpieczne. Wskazywać może na to fakt, że dla internautów najważniejsza w płatnościach jest ich wygoda oraz szybkość (odpowiednio 64 proc. i 62 proc. wskazań). Bezpieczeństwo znajduje się dopiero na trzeciej pozycji. Co więcej, transakcje kartą są postrzegane jako bezpieczniejsze (68 proc. wskazań dla płatności stykowych i 50 proc. dla zbliżeniowych) niż wyjmowanie gotówki z bankomatu (35 proc.).

Przeczytajcie także: Duży wzrost liczby płatności kartami w internecie

Co ciekawe prawie połowa ankietowanych deklaruje, że częściej płaci kartą niż gotówką. Tę drugą preferuje 31 proc. badanych. Taka sama grupa uznała też, że gdyby od jutra nie było możliwości płacenia gotówką, a jedynie kartą zbliżeniową, to nadal byłoby to dla nich wygodne. Zdecydowana większość badanych deklaruje, że posiada co najmniej jedną kartę płatniczą. Spośród "ukartowionych" konsumentów 85 proc. korzysta z karty debetowej, 12 proc. z kredytowej, a jedynie 4 proc. z przedpłaconej (pre-paid).

Badanie przeprowadzone dla MasterCarda dowodzi również dużej już popularności handlu internetowego. 87 proc. internautów robi zakupy online, a 40 proc. kupuje w sieci co najmniej 2-3 razy w miesiącu. Sondaż potwierdza także wciąż duży udział opcji "za pobraniem" jako preferowanej formy płatności za zakupy dokonane w e-commerce. Wskazuje na nią 22 proc. uczestników badania. Najpopularniejszą jednak formą płatności w internecie pozostaje szybki przelew typu "pay-by-link" (41 proc. wskazań). Z kart płatniczych korzysta 15 proc. badanych.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies