Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rosną wydatki na mobilne bilety parkingowe w największych miastach. Raport Cashless za I kw. 2017 roku

Najwięcej na obsłudze płatnej strefy parkowania przez smartfony zarabia Warszawa a największy obrót w Polsce generuje aplikacja SkyCash

W marcu w serwisie Cashless mogliście znaleźć raport na temat mobilnych wydatków na parkowanie w największych polskich miastach w ubiegłym roku. Wówczas obiecałem Wam, że podobne analizy postaram się przygotowywać w odstępach kwartalnych. Niniejszym wywiązuję się z obietnicy. Mam już bowiem dane potrzebne do raportu na temat mobilnego parkowania za I kw. bieżącego roku. Jutro zaproszę Was do lektury raportu na temat mobilnej sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.

Informacje o przychodach z płatnych stref parkowania uzyskiwanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych pochodzą od urzędów miejskich lub władz spółek zarządzających strefami w poszczególnych aglomeracjach. Dziękuję im za pomoc w realizacji materiału. W niniejszym raporcie znajdziecie dane pochodzące z dziewięciu największych miast w kraju. Brakuje Katowic, które wciąż nie pozwalają na opłacanie parkowania aplikacją mobilną.

Przeczytajcie także: Już 8 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej

Z zebranych statystyk wynika, że w okresie od stycznia do marca 2017 r. wydaliście na parkowanie aplikacjami mobilnymi bez mała 6,8 mln zł. W całym ubiegłym roku było to ok. 20 mln zł. Zakładając więc, że w kolejnych kwartałach wynik z I kw. zostanie przynajmniej powtórzony, można liczyć, że w 2017 r. kwota ta urośnie do ok. 27-28 mln zł. Byłby to więc wzrost rok do roku na poziomie 35-40 proc.

Największą strefą płatnego parkowania w Polsce dysponuje Warszawa. Nic więc dziwnego, że to właśnie stolica otrzymała najwięcej pieniędzy z wniesionych smartfonami opłat za parkowanie. W I kw. było to ponad 3,4 mln zł, co stanowiło mniej więcej połowę przychodów uzyskiwanych mobilnie z parkowania przez wszystkie miasta ujęte w analizie. Biuro prasowe Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie podało, że już 17 proc. wszystkich przychodów płatnej strefy parkowania generowane jest przez użytkowników aplikacji.

Przeczytajcie także: 300 tys. osób płaci smartfonem zbliżeniowo

Natomiast na kolejnych miejscach pod względem wartości biletów parkingowych opłacanych smartfonami znalazły się Kraków, Poznań, Szczecin, Wrocław i Łódź. To tak samo jak w całym ubiegłym roku. Zmiana jest na pozycji siódmej, którą zajął Gdańsk. Wyprzedził tym samym Białystok i Lublin, które w całym 2016 r. na biletach parkingowych sprzedanych aplikacjami mobilnymi zarobiły od niego więcej.

Jeżeli zaś chodzi o podział rynku pomiędzy operatorów aplikacji, niezmiennie największą część tortu posiada SkyCash a na drugim miejscu znajduje się moBiLET. Obie firmy obsługują niemal 100 proc. klientów opłacających parkowanie smartfonami w największych polskich aglomeracjach. W porównaniu do ubiegłego roku w I kw. 2017 r. udział SkyCash nieco spadł – o 0,7 pkt. proc. moBiLET zwiększył swój udział o 0,5 pkt. proc. Nieznacznie zwiększyli swój udział także pozostali operatorzy. To zasługa między innymi aplikacji CPA (City Park App), która w ubiegłym roku była dostępna tylko dla kierowców z Lublina a obecnie mogą z niej korzystać także parkujący we Wrocławiu i Łodzi.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies