Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Awarii w bankach jest coraz więcej? Nie. Przynajmniej tak twierdzą bankowcy

Ich zdaniem przerw w dostępie do usług jest mniej niż kiedyś. Tylko że teraz trudniej je ukryć

Ubiegły tydzień stał pod znakiem braku możliwości zalogowania się na konto w Pekao. Wcześniej, bo w grudniu, z trwającymi w sumie kilka dni kłopotami zmagał się Bank Pocztowy. Z kolei w listopadzie przez dłuższy czas problemy z dostaniem na rachunek mieli klienci BGŻ BNP Paribas. To wynik awarii, jaka wystąpiła po finalizacji fuzji operacyjnej systemów byłych BNP i BGŻ.

Przeczytajcie także: Uważajcie na takie wezwania do zapłaty

To tylko najgłośniejsze awarie systemów informatycznych banków w ostatnich tygodniach. Z mniejszymi zmagało się kilka innych instytucji takich jak ING czy BZ WBK. Nie trudno więc odnieść wrażenie, że tego rodzaju wydarzenia mają miejsce coraz częściej. Okazuje się jednak, że wcale nie musi to być prawda, o czym donosi dzisiejszy Dziennik Gazeta Prawna.

Jak pisze gazeta, zwiększająca się liczba awarii w bankach to złudzenie spowodowane rosnącą jeszcze szybciej liczbą interakcji klientów z instytucjami finansowymi. Czyli wcześniej awarii było więcej, ale tak rzadko logowaliście się na rachunek, że po prostu nie zdążyliście się nawet zorientować, że bankowy system transakcyjny miał problemy. Dziś liczba klientów korzystających z elektronicznych kanałów kontaktu jest tak duża i sprawdzają saldo tak często (np. przez komputer czy aplikację na smartfonie), że żadna, nawet najkrótsza awaria nie ujdzie ich uwadze.

Przeczytajcie także: Awaria w Pekao. Bank obniża prowizje

Tymczasem zdaniem rozmówców DGP dziś problemów z systemami informatycznymi banków jest coraz mniej a okresy niedostępności są coraz krótsze. Gazeta podaje przykłady kilku instytucji, w których było mniej niż 20 godzin takich przerw w całym minionym roku. Wśród nich wymieniono np. ING oraz Citi Handlowy.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, str. A9

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies