Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Firmy boją się cyberataków. Towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedają coraz więcej polis chroniących przed skutkami działań hakerów

Rynek tego rodzaju produktów ma być w najbliższych latach najszybciej rosnącym segmentem ubezpieczeń od zarządzania kryzysowego

Towarzystwa ubezpieczeniowe zanotowały w ubiegłym roku ok. 8,1 mld dolarów przychodów z tytułu sprzedaży polis od ryzyka politycznego i zarządzania kryzysowego. Według analityków KPMG najwięcej przyniosły ubezpieczenia od cyberataków, a segment ten będzie najszybciej rosnącą częścią rynku. Szczegółowo pisze o tym dzisiejsza Rzeczpospolita.

Przeczytajcie także: Wpadli dwaj Łotysze zajmujący się phishingiem

Zdaniem analityków KPMG w ciągu ostatnich pięciu lat rynek ubezpieczeń od cyberataków urósł aż o 40 proc. i dziś wyceniany jest na prawie 3 mld dolarów. Do 2018 r. ma się powiększyć o kolejne 20 proc. a wzrost będzie napędzany obawami o skutki coraz liczniejszych incydentów informatycznych. W ubiegłym roku ich liczba wzrosła o 38 proc. Szacuje się, że w Polsce przybyło ich jeszcze więcej bo 46 proc. Z badania TNS wynika, że już co trzecia duża firma z Polski spodziewa się w ciągu najbliższego kwartału poważnego zagrożenia cybernetycznego.

Przeczytajcie także: Tak oszukano system Samsung Pay

Cytowani przez Rzeczpospolitą specjaliści sugerują, że w związku z tym również w Polsce liczba sprzedawanych ubezpieczeń od skutków ataków hakerów będzie rosła. Na razie jednak nikt nie oszacował, ile przedsiębiorstwa znad Wisły wydają na ochronę przed cyberryzykiem. Na świecie już co dziesiąta firma decyduje się na zakup tego typu ubezpieczenia. Natomiast z badań Allianz wynika, że firmy, które już stały się celem ataków hakerów, najbardziej boją się wynikającej z tego utraty reputacji oraz zysków. W dalszej kolejności obawiają się kosztów związanych z wyciekiem danych klientów.

Źródło: Rzeczpospolita str. B4

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies