Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard i Visa przyspieszają ekspansję rozwiązania Click to pay. Płatności online mają być łatwiejsze

"Kliknij, aby zapłacić" pojawi się w kilkunastu krajach. Wśród nich nie ma na razie Polski

Mastercard poinformował dzisiaj, że wraz z organizacjami Visa, American Express i Discover rozpoczął przygotowania techniczne do wprowadzenia na skalę globalną rozwiązania "Click to pay" ("Kliknij, aby zapłacić"). Umożliwia ono płacenie za zakupy w sieci za pomocą kilku kliknięć. Za sprawą wykorzystania standardu Secure Remote Commerce będzie dostępne w wybranych krajach Azji, obu Ameryk, Europy oraz w Australii i Nowej Zelandii. Wdrożenie tej nowości planowane jest także w kolejnych regionach.

Przeczytajcie także: BNP Paribas z nowymi usługami zwiększającymi bezpieczeństwo

Click to Pay jest anonsowane jako prosta i bezpieczna metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe za pośrednictwem przeglądarki internetowej, serwisów mobilnych czy aplikacji. Można z niej skorzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Z procesu eliminowana jest konieczność wpisywania numerów kont, kart i innych informacji podczas płatności. Rozwiązanie ma umożliwić konsumentom płacenie za zakupy online w dowolnym środowisku lub sieci w jednolity i prosty sposób. Tak jak ma to miejsce w przypadku terminali w sklepach stacjonarnych, gdzie jedno urządzenie akceptuje wszystkie rodzaje kart.

Mastercard wyjaśnia w swoim komunikacie, że w Polsce będzie rozwijać płatności w handlu cyfrowym w oparciu o sprawdzone produkty i technologie, m.in. portfel cyfrowy Masterpass (dostępny w aplikacjach SkyCash czy mPay) czy usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES) for Merchants. Umożliwia ona tokenizację kart zapisywanych przez duże sklepy e-commerce w tzw. Card-on-File. Mastercard przypomniał też, że rozwija współpracę z Blikiem. Rozwiązanie Click to Pay może zostać wprowadzone w późniejszym czasie.

Przeczytajcie także: Didi, chiński odpowiednik Ubera, będzie testował cyfrowego juana

Na temat "Kliknij, aby zapłacić" mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już jesienią ubiegłego roku. Z kolei w połowie maja pojawiła się informacja, że już 10 tys. sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych zostało dostosowanych do akceptacji płatności w formule "Click to pay". Na liście znalazły się m.in. Cinemark, Expedia, Fresh Direct, Jo-Ann Fabric and Crafts, Joseph A. Bank, Rakuten U.S., Saks Fifth Avenue. Organizacje płatnicze tłumaczą, że rozwiązanie może ograniczyć odsetek porzucanych koszyków i umożliwić integrację wielu kart, co oznacza szybszą i bardziej płynną obsługę płatności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies