Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Plebiscyt Cashless Pay 2021 rozstrzygnięty. Zobaczcie najciekawszą kartę i rozwiązanie płatnicze w Polsce

Wyniki głosowania w plebiscycie Cashless Pay 2021 redakcja ogłosiła dziś podczas wydarzenia Cashless Breakfast

Dziś w Warszawie odbyło się kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast, podczas którego zaprezentowaliśmy Panoramę polskich płatności oraz ogłosiliśmy zwycięzców plebiscytu Cashless Pay 2021. W trakcie debaty poruszyliśmy także najbardziej aktualne tematy rządzące branżą płatniczą w Polsce. Ale po kolei.

Po otwarciu spotkania i przywitaniu gości przez redaktora naczelnego serwisu cashless.pl Jacka Uryniuka głos zabrał Adrian Kurowski, country manager Visy w Polsce. Wskazał na kilka zagadnień, które jego zdaniem w najbliższym czasie będą decydować o rozwoju branży płatniczej.

– Myślę, że rok 2022 w płatnościach będzie stał w pierwszej kolejności pod znakiem open bankingu, który daje dużo nowych możliwości rozwojowych. Po drugie czynnikami decydującymi będą także płatności odroczone i płatności transgraniczne. Wreszcie będą to także rozwiązania z obszaru kryptowalut, który w Polsce jest mało zauważalny z powodów regulacyjnych, ale za granicą rozpala emocje – powiedział Adrian Kurowski.

Przeczytajcie także: Elzab chce przyjmować płatności na kasach fisklanych

Następnie zaprezentowaliśmy Panoramę polskich płatności 2021. To druga edycja projektu, który w ubiegłym roku występował pod nazwą Mapa polskich płatności. Panorama polskich płatności w jednym miejscu gromadzi informacje o ponad 230 firmach i innych przedsięwzięciach z obszaru płatniczego. Panorama polskich płatności 2021 znalazła się także w raporcie, który już można pobrać na stronie cashless.pl. Wystarczy kliknąć w okładkę raportu zamieszczoną poniżej.


Kolejnym punktem programu dzisiejszego Cashless Breakfast był panel dyskusyjny, w którym udział wzięli: Patrycja Rajczykowska-Strugalska, dyrektor biura open banking w Santander Bank Polska, Paweł Bułgaryn, zastępca dyrektora Departamentu zarządzania strategicznego w Ministerstwie Finansów i jednocześnie członek Rady Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.

Przedstawicielka Santandera odniosła się do informacji o rosnącym zainteresowaniu instalacją terminali płatniczych przez firmy pragnące dostosować się do wprowadzonego 1 stycznia bieżącego roku obowiązku akceptacji płatności bezgotówkowych. – Tego rosnącego zainteresowania na razie nie widać jeszcze w wolumenach obsługiwanych transakcji, ale spodziewamy się, że stanie się to w ciągu kolejnych miesięcy – powiedziała Patrycja Rajczykowska- Strugalska. Potwierdziła także w pewnym sensie słowa Adriana Kurowskiego dotyczące otwartej bankowości. Jej zdaniem już teraz coraz więcej płatności w środowisku e-commerce odbywa się przy wykorzystaniu open bankingu i udział tego rodzaju instrumentów rośnie.

Przeczytajcie także: Zmiany w ubezpieczeniach od Revoluta

Natomiast Paweł Bułgaryn z Ministerstwa Finansów potwierdził, że rosnące zainteresowanie terminalami płatniczymi występuje od kilku tygodni, co widać między innymi po zwiększonej liczbie nowych klientów pragnących skorzystać z programu fundacji Polska Bezgotówkowa. Przypomniał jednak, że obowiązek istniejący od 1 stycznia bieżącego roku dotyczy przyjmowania jakichkolwiek płatności bezgotówkowych. – Ustawa nie wymaga zatem instalacji tradycyjnego terminala płatniczego – powiedział przedstawiciel resortu finansów.

Z kolei prezes FROB Robert Łaniewski zwrócił uwagę na inny przepis, który wchodzi w życie 1 lipca 2022 r. Mowa o obowiązku integracji terminali płatniczych z kasami fiskalnymi online. Przepis ten budzi spore emocje wśród operatorów urządzeń, którzy domagają się wydłużenia okresu przejściowego. Natomiast zdaniem prezesa FROB już od kilku lat było wiadomo, że nowy obowiązek prędzej czy później się pojawi i teraz nie powinno się go odwlekać.

Kulminacyjnym punktem programu dzisiejszego wydarzenia było natomiast ogłoszenie wyników plebiscytu Cashless Pay 2021 na najciekawsze rozwiązanie płatnicze oraz najciekawszą kartę płatniczą, które miały premierę w ubiegłym roku na polskim rynku. Głosami czytelników serwisu cashless.pl tytuł Cashless Pay 2021 za najciekawsze rozwiązanie płatnicze przypadł spółce Polski Standard Płatności za wdrożenie zbliżeniowego Blika (w pierwszej trójce były także Allegro Pay oraz karta biometryczna Banku Pocztowego).

Przeczytajcie także: iPhone będzie terminalem płatniczym

Natomiast tytuł Cashless Pay 2021 za najciekawszą kartę płatniczą powędrował do Banku Pocztowego (jego biometryczna karta była nominowana w obydwu kategoriach). W pierwszej trójce tej kategorii znalazły się także nowa karta Volkswagen Banku oraz metalowa Visa z PKO BP. Po ogłoszeniu wyników plebiscytu zaprosiliśmy wszystkich gości na sesję networkingową.

Na koniec winni jesteśmy informację na temat nagród dla czytelników, którzy oprócz oddania głosów w ankiecie zdecydowali się także uzasadnić swój wybór. Za najciekawsze wypowiedzi uznaliśmy te nadesłane przez: Aleksandrę Doktor z Bielska-Białej (otrzymuje od nas iPhone’a), Leszka Bieleckiego z Krzepielowa (otrzymuje Apple Watcha) oraz Kingę Kowalską z Działdowa, Elżbietę Flak z Zamościa i Katarzynę Sawicką z Wrocławia (wszyscy wygrali opaskę Mi Band do płatności Xiaomi Pay). Dwóch pozostałych zdobywców opasek Mi Band nie odpowiedziało jeszcze na nasze e-maile z informacją o wygranej. Czekamy na odzew z ich strony. Jeśli głosowaliście w naszym plebiscycie i uzasadnialiście swój wybór – koniecznie zajrzyjcie do poczty elektronicznej. Może to akurat Wy wygraliście Mi Band.

Projekt Panorama polskich płatności 2021 oraz plebiscyt Cashless Pay zyskały wsparcie partnerów strategicznych, czyli firmy Visa oraz Santander Banku Polska oraz partnera technologicznego, którym została firma PayPo.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies